Distancēšanās, nodarbojoties ar sportu.

Distancēšanās, nodarbojoties ar sportu.


Kāds attālums ir drošs, lai neinficētos ar Covid-19 pastaigājoties, skrienot vai braucot ar velosipēdu? Vai ieteiktais attālums 1-2 m ir pietiekoši?
Dodoties pastaigā, skrienot vai braucot ar velosipēdu nepieciešams būt uzmanīgiem.‼️ Fiziskas aktivitātes laikā cilvēks, pat nešķaudot un neklepojot, aiz sevis atstāj salīdzinoši garu dažāda izmēra daļiņu sliedi. Rupjākās daļiņas nosēžas ātrāk, bet sīkākās var saglabāties gaisā ilgāku laiku. Cits cilvēks, kas skrien pārāk tuvu var “ieskriet” šajā gaisa pilienu mākonī un inficētās daļiņas var nosēsties uz apģērba.
Zinātnieki, kas simulējuši gaisa pilienu daļiņu nosēšanos dažādu fizisku aktivitāšu laikā, iesaka ievērot sekojošu distanci: vismaz 4 – 5 m ātras iešanas laikā vismaz 10 m lēni braucot ar divriteni vai vismaz 20 m braucot ar divriteni ātri vai ļoti ātri. Riteņbraukšanas vai skriešanas treniņu laikā pētnieki neiesaka atrasties priekšā braucošā vai skrienošā sportista “aizvējā”,  jo šādi inficēšanās risks ir visaugstākais. Mazāks risks ir atrodoties blakus vai aizmugurē pa diagonāli.
Sportojiet droši!

Atsauces:
https://medium.com/@jurgenthoelen/belgian-dutch-study-why-in-times-of-covid-19-you-can-not-walk-run-bike-close-to-each-other-a5df19c77d08